Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj hudebních dovedností dětí mladšího věku v hudebním kroužku
Studničková, Marie ; Jiřičková, Jiřina (vedoucí práce) ; Selčanová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá specifiky hudebního rozvoje dětí mladšího věku a didaktickou aplikací hudebních činností v rámci hudebně výchovného kroužku. Dítě mladšího věku je definováno jako dítě ve věku od 5 do 8 let. Cílem práce je nabídnout námět pro pedagogickou praxi, shrnout a ověřit vybrané podmínky pro hudební vyučování. Teoretická část shrnuje současné poznatky o psychickém i hudebním rozvoji dětí mladšího věku. V hudební rozvoji se zaměřuje na předškolní a mladší školní věk. Dále se jsou zde shrnuté vědomosti o hudebních dovednostech a o hudebních činnostech, tedy o pěveckých, poslechových, instrumentálních a hudebně-pohybových. Součástí je také seznam vybraných metodických materiálů pro hudební pedagogy. Nakonec je zde představeno devět vzorových scénářů pro hudební vyučování, které obsahují různé náměty aktivit a výukové materiály pro práci v hudebním kroužku. Scénáře vycházejí z vlastní pedagogické praxe autorky. V praktické části práce jsou scénáře ověřeny v praxi na FZŠ prof. Otokara Chlupa v Praze a doloženy shrnutím reflektivního rozhovoru od žáků, sebereflexí a komentářem provázející paní učitelky. Součástí této části je také rozhovor se zkušenou hudební pedagožkou a skupinový rozhovor se žáky. Na začátku si autorka stanovuje hypotézy, které v závěru verifikuje. Následně jsou...
Rozvoj hudebnosti pomocí hry na akordeon
MUSILOVÁ, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na rozvoj hudebnosti předškolních dětí s využitím hry na akordeon. Představuje hudební nástroj akordeon, popisuje hudební vývoj dítěte předškolního věku, zmiňuje hudební rozvoj v mateřské škole a nejčastěji využívané hudební činnosti v mateřské škole. Významnou část bakalářské práce tvoří konkrétní hudební činnosti. Při těchto hudebních činnostech je využita hra na akordeon. Cílem bakalářské práce je seznámení s hudebním nástrojem akordeon a představení konkrétních hudebních činností, zaměřených na hudební rozvoj dětí předškolního věku.
Hra na housle v mateřské škole
PETROVÁ, Petra
Cílem bakalářské práce je vytvořit nabídku aktivit s využitím hry na housle interpretované pedagogem pro děti v mateřské škole. Aktivity mají dětem housle představit a vzbuzovat zájem o hudbu a samotný nástroj. Teoretická část obsahuje funkce hudby, hudební vývoj dítěte předškolního věku a poslech hudby v tomto věku. Dále jsou představeny housle a jejich části, způsoby hraní na housle a někteří slavní skladatelé a houslisté. Teoretickou část ukončují informace o vzdělávání v mateřské škole, evaluaci, roli hudby a využití hry na nástroj ve vzdělávacích činnostech. V praktické části je nabídka aktivit s využitím hry na housle, popsán průběh aktivit a hodnocení proběhlé aktivity. Závěr obsahuje doporučení pro učitele, kteří by se rozhodli nabídku realizovat. V příloze jsou materiály využité při realizaci aktivit.
Pohádka jako hudebně integrativní projekt pro předškolní děti a jejich rodiče (tvorba, ověřování, metodické náměty do praxe)
Michenková, Markéta ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Autorský pohádkový příběh s hudebním námětem jako prostředník ke zkvalitnění spolupráce rodiny a mateřské školy je hlavním cílem diplomové práce. Hudební vývoj dítěte do konce období předškolního věku a jeho následná charakteristika otevře teoretickou část, hudební schopnosti - charakteristika, tvořivost, integrace hudebních schopností, integrativní projekt a tvořivá dramatika uzavřou část teoretickou, na kterou bude navazovat část praktická. Praktickou část bude tvořit autorský scénář, kdy následná analýza autorského scénáře, dotazníků, rozhovorů a pozorování bude sloužit jako výsledek diplomové práce.
Rozvoj hudebnosti dítěte v batolecím a raně předškolním věku v rámci rodiny
Macková, Terezie ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu vlivu rodiny na rozvoj hudebnosti dítěte v útlém věku, tedy od narození do jeho předškolního období. V práci autorka popisuje nejprve obecný vývoj dítěte a následně i hudební vývoj dítěte v jednotlivých vývojových obdobích, vývoj hudební totiž probíhá neoddělitelně od celkového vývoje dítěte a jeho osobnosti. Tento popis zahrnuje i období prenatálního vývoje. Součástí je charakteristika jednotlivých hudebních schopností, jejichž rozvoj již u dětí v tomto věku můžeme zaznamenat. Práce se zabývá vlivem otce, matky i sourozenců dítěte na jeho celkový vývoj a na rozvoj v hudební oblasti, popisuje vhodné hudební prostředí v rodině a možnosti jeho pozitivního ovlivňování. Praktická část logicky navazuje na teoretickou část a čerpá z poznatků v ní uvedených. Je zaměřena na konkrétní praktické hudební činnosti, které je možno provozovat s dětmi tohoto věku v rámci rodiny. Klade si za cíl vytvořit soubor jednoduchých námětů pro rozvoj hudebnosti dětí v batolecím a brzkém předškolním věku. Autorka nejprve charakterizuje hudební prostředí ve své rodině, poté předkládá praktické náměty pro práci s dětmi v rodinném prostředí a následně tento soubor činností sama aplikuje do praxe se svými dcerami Magdalénou a Alžbětou ve věku 3 a 2 roky. Pozoruje je při plnění úkolů a provádí...
Metodické přístupy k výuce improviazace na základních uměleckých školách
Matulíková, Věra ; Dvořáková, Jiřina (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Tato práce se zabývá výukou improvizace na základních uměleckých školách. Popisuje přínos a význam improvizace v životě žáka, v jeho hudebním rozvoji. Cílem práce je zaměření na praktické aspekty klavírní výuky, a to z pohledu žáka (jeho hudebních potřeb, obtíží), tak i z pohledu učitele. Práce vyvrací názor, že improvizace je podmíněna speciálním, individuálním nadáním, ale zdůrazňuje, že vhodným přístupem a metodikou lze improvizaci rozvíjet u každého žáka. Práce se zabývá také některými z možných obtíží při učení hře na klavír, a těmi jsou stres a tréma u klavíru a notová dyslexie. Oba tyto jevy propojuje s dovedností improvizovat a ukazuje, jak může improvizace pozitivně působit na tyto učební obtíže. Dalším cílem této práce je zmapovat současný stav výuky improvizace na našich základních uměleckých školách. Za tímto účelem vznikl dotazník oslovující učitele napříč celou Českou republikou. Cílem dotazníku bylo zjistit stav výuky improvizace na základních uměleckých školách, obsah výuky improvizace, individuální časovou dotaci této výuky a materiály používané k výuce improvizace. Práce seznamuje čtenáře s výsledky průzkumu. Z průzkumu vyplývá celkově nízká priorita věnovat se ve výuce improvizaci. Z hlediska výuky improvizace se učitelé zaměřují většinou na tvorbu doprovodů písní. Naším cílem je...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.